Veste mare pentru Dacia în criza de acum: de ce va da lovitura cu mașina electrică

de: Răzvan Băltărețu
20 03. 2020

La începutul lunii, Dacia a spus că are o mașină electrică în dezvoltare. Se numește Spring și, dincolo de specificații, va fi ieftină. Cifrele de acum ne arată că și România e pregătită s-o accepte.

Poate ți se pare că mașinile electrice încă nu sunt foarte populare în România. Parțial, ai dreptate. Dar cifrele arată că înmatriculările au crescut cu 64% (231 unități). Pe acest fond optimist poate veni Dacia Spring și să profite.

În primele două luni din 2020, cele mai mari vânzări le are Renault Zoe (96 de maşini electrice). BMW este pe locul secund cu 31 de unităţi de i3, la fel ca în 2019, urmat de Nissan Leaf. Datele provit de la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe baza cifrelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

O veste și mai bună e că hibridele de tip plug-in (pot fi încărcate și la priză), au urcat cu 102% în acelaşi interval, la 115 unităţi, în timp ce hibridele „obişnuite“ au crescut cu 3,3% la 913 unităţi, conform Ziarul Financiar.

O analiză a locului pe piață pentru mașina electrică Spring

De ce Dacia Spring poate fi modelul crucial pentru Renault

În prezent, fabrica Dacia de la Mioveni e blocată. Angajații sunt în șomaj tehnic și măsuri similare au fost luate de alți producători din Europa. Se va reveni la ritmul obișnuit, deocamdată nu se știe când.

Însă acea revenire va fi marcată și de dezvoltarea modelului electric. Lansarea ar fi în 2021 – 2022, iar ținta Renault e să aibă un preț de sub 20.000 de euro. Gândește-te doar că mașinile de mai sus, vândute în 2020 în România, sunt mult mai scumpe.

În egală măsură, o altă speranță pentru producător e programul Rabla. Deocamdată, în 2020, a început. Dacă va mai fi și în 2021, și în 2022, e foarte probabil ca mulți români să se orienteze către Spring, mai ales dacă folosesc mașina pe distanțe destul de scurte.